Jdi na obsah Jdi na menu
 


§ 16.13 Žena s krvácením mimo menstruační cyklus

Stejná čtyři pravidla přenosu rituální nečistoty platná pro נִדָּה ženu se sedmidenním nebo kratším krvácením platí i pro זָבָה ženu s krvácením mimo menstruační cyklus a s krvácením po sedmidenním období krvácení.
To proto, že je psáno: Trpí-li žena dlouhodobým výtokem krve mimo své pravidelné krvácení nebo když výtok trvá déle než její běžné krvácení, bude po všechny dny svého nečistého výtoku nečistá tak jako v době svého běžného krvácení. (3M 15:25)
Žena s krvácením mimo menstruační cyklus a s krvácením po sedmidenním období krvácení přenáší rituální nečistotu následujícími způsoby:
1) Dotykem, neboť se jedná o analogii k
נִדָּה ženě se sedmidenním nebo kratším výtokem krve a k זָב muži trpícímu výtokem z pohlavního údu.
2) Sezením (včetně sezení v sedle) nebo ležením, neboť je psáno: Každé lůžko, na němž by ležela kterýkoli den svého výtoku, bude jako lůžko jejího běžného krvácení; cokoli, na čem by seděla, bude nečisté jako při jejím běžném krvácení. (3M 15:26)
3) Kontaktem s tělesnou tekutinou, jedná se o analogii s rituální nečistotou typu
זָב, viz § 16.10.4
4) Kontaktem s menstruační krví, respektive s krví vycházející z pohlavního orgánu ženy, viz § 16.11.3.

Všimněte si, že na rozdíl od נִדָּה ženy se sedmidenním nebo kratším krvácením, jejíž první krev je zdrojem sedmidenní rituální nečistoty, je זָבָה žena s krvácením mimo menstruační cyklus a s krvácením po sedmidenním období krvácení zdrojem jednodenní nečistoty, nikdy ne delší.
Další rozdíl je v počátku doby rituální nečistoty.
Zatímco v případě
נִדָּה začíná sedmidenní rituální nečistota dnem, kdy žena začne krvácet, זָבָה je rituálně nečistá po dobu sedmi dní ode dne kdy jí krvácení ustálo, neboť je psáno: Když bude od svého výtoku uzdravena, napočítá ještě sedm dní a potom bude čistá. (3M 15:28)
Pokud se během sedmidenního období (které následuje po ukončení krvácení) krvácení obnoví, rituální nečistota pokračuje.
Dalším rozdílem je to, že
זָבָה musí přinést osmý den po ukončení krvácení oběť, neboť je psáno: Osmého dne si vezme dvě hrdličky nebo dvě holoubata a přinese je knězi ke vchodu do Stanu setkávání. (3M 15:29) 
Stejně jako v případě
נִדָּה, je zakázán i pohlavní styk se זָבָה, neboť je psáno: Trpí-li žena dlouhodobým výtokem krve mimo své pravidelné krvácení nebo když výtok trvá déle než její běžné krvácení, bude po všechny dny svého nečistého výtoku nečistá tak jako v době svého běžného krvácení. (3M 15:25)